Mob. tel. +370 604 28008 Mob. tel. +370 684 55550 
Paieška pagal modelį
Padangų paieška
Plotis:
Aukštis:
Spindulys:
Tipas:

Specialūs pasiūlymai
Gamintojas:
, , , vnt

Gamintojas:
, , , vnt

 
slideshow slideshow slideshow slideshow
Montuojame Balansuojame Ratlankiai

Balansavimas

Automobilių ratų balansavimas

Automobilio valdymui, stabilumui ir ilgaamžiškumui įtakos turi daugelis veiksnių, vienas jų – ratų subalansavimas.
Balansavimas – operacija, kurios metu veikiant papildomiems (koreguojantiems) svoriams šalinami rato nelygumai (disbalansas).
 
Disbalanso rūšys.
 
Dažniausiai skiriamos tokios ratų disbalanso rūšys:
  • Statinis disbalansas (1,a pieš.) – ratų svoris netolygiai pasiskirsto sukimosi ašies atžvilgiu;
  • Dinaminis disbalansas (1,b pieš.) -  ratų svoris netolygiai pasiskirsto sukimosi ašies ir centrinės plokštumos atžvilgiu (apima statinį ir dinaminį disbalansą).
  • Statinis ir dinaminis disbalansas gana retas – pasitaiko 5% atvejų.
 
Disbalanso priežastys
Disbalanso priežastis galima skirstyti į konstruktyvias, technologines ir eksploatacines.
Konstruktyvios priežastys atsiranda dėl rato konstrukcijos ypatumų – ventilio anga ratlankyje, ventilis kameroje ir kt.
Technologinės priežastys – atsiranda dėl padangų ir ratų gamybos netikslumų, medžiagos nevientisumo ir kt.

Eksploatacinės disbalanso priežastys:
- neteisingai įtemptas ratas užtempiant ant stebulės (pažeista tvirtinimo elementų įtempimo tvarka arba vienas šių elementų įtemptas pernelyg stipriai);
- atsilaisvinęs rato tvirtinimas prie stebulės;
- netolygus padangų susidėvėjimas;
- geometrinių rato išmatavimų pakitimai, atsiradę  dėl ratlankio defektų arba išsipūtusios padangos;
- netolygus padangos montavimas. Padanga ne visiškai įsistato į reikiamą vietą ratlankyje (vadovaujantis kai kuriomis užsienio rekomendacijomis, galutinį naujai sumontuotų ratų balansavimą patartina atlikti pravažiavus kelis šimtus kilometrų).
- padangos remontas, kameros vulkanizavimas;
- skysčių-hermetikų naudojimas padangoje. Jie gali netolygiai pasiskirstyti paviršiuje, ypatingai esant žemoms  temperatūroms;
- netolygus purvo nusėdimas ant vidinio ratlankio paviršiaus.
 
Disbalanso poveikis
Disbalansas sukuria nesubalansuotas išcentrines galias, kurios padidina padangų, važiuoklės ir kėbulo apkrovą, kuri, savo ruožtu, pagreitina jų susidėvėjimą, sustiprina vibraciją ir triukšmą važiuojant.

Disbalanso poveikis ypatingai pastebimas automobiliui važiuojant didesniu nei 80 km/val. greičiu (skirtingu automobilių modelių kritinis greitis, kurį pasiekus juntamas disbalansas, skiriasi 1,5-2 kartų). Nesubalansuotos išcentrinės galios „stengiasi“ pasukti valdomus ratus palei posūkio ašį. Ratams sukantis šių galių kryptis nuolat kinta – atsiranda svyravimai, persiduodantys vairuojamajam ratui ir automobilio kėbului. Disbalansas pablogina automobilio valdymą ir stabilumą, ypatingai posūkiuose.
 
Pasiruošimas balansavimui
Prieš pradedant balansavimą nuo rato reikia pašalinti visas apkrovas, likusias nuo ankstesnio balansavimo. Nuo rato reikia nuvalyti purvą ir akmenis, strigusius protektoriaus grioveliuose (geriausia būtų išplauti). Ruošiant balansavimui stacionariame stende (žr. žemiau), ypatingai gerai reikia nuvalyti rato paviršių, esantį arčiausiai stebulės. Reikia išlyginti sulankstytus ratlankio kraštus. Tikrinamas slėgis padangoje, jei reikia, jo lygis priartinamas prie nominalaus – taip ratas taisyklingai išsidėsto ratlankio atžvilgiu.

Naudotos padangos, padangų balansavimas, padangų montavimas, padangos, montavimas, balansavimas, balansavimas vilniuje, montavimas vilniuje

Visos teisės saugomos 2010 - 2021 m. © Tinklapių ir svetainių kūrimas